Τρίτη, 24 Μαΐου 2011

Η ανάρτηση από "ΤΑ ΝΕΑ" για το ΚΩΘ και την κατάσταση που επικρατεί

Η ανάρτηση από  "ΤΑ ΝΕΑ" για το ΚΩΘ και την κατάσταση που επικρατεί:


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Σε µαρασµό το Κρατικό Ωδείο

Το Ωδείο Θεσσαλονίκης είναι η µοναδική κρατική µουσική σχολή στην Ελλάδα  και η φοίτηση των σπουδαστών είναι δωρεάν

Μειωµένη επιχορήγηση, παραιτήσεις και αντικαταστάσεις στελεχών αλλά και συνεχείς απεργίες και στάσεις εργασίας οδηγούν σε µαρασµό τον µοναδικό κρατικό φορέα µουσικής εκπαίδευσης

Τι συµβαίνει µε το µοναδικό και παλαιότερο στη χώρα Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης; Λειτουργεί, υπολειτουργεί, έχει στο µεταξύ «ιδιωτικοποιηθεί», «ηµικρατικοποιηθεί», διοικείται, έχει κτίριο στέγασής του, έχει σπουδαστές, έχει καθηγητές, πραγµατοποιούνται σ’ αυτό µαθήµατα, εξετάσεις, συναυλίες;

«Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, ο παλαιότερος δηµόσιος φορέας πολιτισµού (“ηλικίας” 97 ετών) της χώρας, κλείνει» υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Καθηγητών του Κρατικού Ωδείου που προχώρησε – για πολλοστή φορά µέσα στη διδακτική χρονιά που πέρασε – σε στάσεις εργασίας. Ενώ ετοιµάζει νέα 24ωρηαπεργία την Πέµπτη 12 Μαΐου, πενθήµερη απεργία από τις 16 έως τις 20 Μαΐου… και έπεται συνέχεια, ίσως και µέσα στην περίοδο εξετάσεων των 500 και πλέον σπουδαστών του.

Βασικό αίτηµα των κινητοποιήσεων των καθηγητών είναι η καταβολή των δεδουλευµένων τους (είναι απλήρωτοι επί πέντε και πλέον µήνες) καθώς η κρατική χρηµατοδότηση που καλύπτει ανελαστικές δαπάνες του Ωδείου µειώθηκε φέτοςδραστικά: από 1.500.000 ευρώ στα 680.000 ευρώ.

Παράλληλα, επιβεβαιώνεται η ρήση «η φτώχεια φέρνει γκρίνια» και στους φορείς παραγωγής πολιτισµού: σοβαρά είναι και τα διοικητικά προβλήµατα µε τις αλλεπάλληλες παραιτήσεις και αντικαταστάσεις διευθυντών και µελών του ∆ιοικητικού του Συµβουλίου.

Για την ιστορία: Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης ιδρύθηκε το 1914 µε απόφαση τουτότε πρωθυπουργού Ελευθέριου Βενιζέλου, µε την επωνυµία «Ωδείο Θεσσαλονίκης», µε σκοπό τη «διδασκαλία της ευρωπαϊκής µουσικής µε παράλληλη υποστήριξη και προαγωγή της σοβαρής ελληνικής µουσικής». Το 1959, µισό αιώνα περίπου µετά την ίδρυσή του, τµήµα του ΩδείουΘεσσαλονίκης αποτέλεσε τον πυρήνα της σηµερινής Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Με τον Ν. 2557/97 και µε υπουργό Πολιτισµού τον Ευάγγελο Βενιζέλο, το Ωδείο µετονοµάστηκεσε Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Το ΚΩΘ είναιτο µοναδικό κρατικό ωδείο στην Ελλάδα και η φοίτηση των σπουδαστών σ’ αυτό είναι δωρεάν.

Σήµερα: Το Ωδείο λειτουργεί µε 80 περίπου καθηγητές (18 από τους οποίους µε σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, 45 ωροµίσθιους που αµείβονται από τη χρηµατοδότηση του ΥΠΠΟΤ και 17 µόνιµους – µε αµοιβή απευθείας από το Λογιστήριο του Κράτους).

-Εχει περί τους 500 σπουδαστές όλων των βαθµίδων και όλων των οργάνων.

-∆ιοικείται από πενταµελές (που στο µεταξύ κατέστη τριµελές ∆.Σ. µετά τιςπαραιτήσεις δύο µελών του) και διευθυντή – η θέση του οποίου παραµένει κενή από τον περασµένο Σεπτέµβριο, µετά τον εξαναγκασµό του σε παραίτηση.

Οι διαµαρτυρόµενοι σπουδαστές και καθηγητές ζητούν: καταβολή των δεδουλευµένων τους, πλήρωση της θέσης του διευθυντή, διαβάθµιση των σπουδών στο Ωδείο µε αντιστοίχησή τους µε τις ακαδηµαϊκές βαθµίδες της ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης, κατάρτιση οργανογράµµατος αλλά και διορισµό νέου ∆ιοικητικού Συµβουλίου (καθώς θεωρούν το υπάρχον - εναποµείναν ως «βασική αιτία δυσλειτουργίας του φορέα» και καταγγέλλουν τα µέλη του για «αυταρχισµό, έλλειψη διοικητικής εµπειρίας και αδιαλλαξία»).

«Βασικός στόχος µας, πέραν της άµεσης καταβολής των δεδουλευµένων στους διδάσκοντες, είναι η διατήρηση του δηµόσιου δωρεάν χαρακτήρα του Ωδείου, ο οποίος κινδυνεύει – λόγω της υποχρηµατοδότησης – να καταργηθεί», δηλώνει η πρόεδρος του Συλλόγου Καθηγητών Κατερίνα Καρατζά, καθηγήτρια Μονωδίας και Μελοδραµατικής στο ΚΩΘ.

 

«Εχουν απόλυτο δίκαιο» υπερθεµατίζει σχολιάζοντας στα «ΝΕΑ» αιτήµατα των εργαζοµένων στο ΚΩΘ το µέλος του ∆ιοικητικού Συµβουλίου Λόλα Τότσιου, σολίστ και καθηγήτρια Πιάνου. Κατά την ίδια, ακόµα και τα πλέον µαχητικά µέλη του ΣυλλόγουΚαθηγητών και Σπουδαστών «διαχωρίζουν» τη θέση - άρνησή τους καθώς, όπως δηλώνουν, «είναι η µόνη που έχει σχέση µε το αντικείµενο και µπορεί να αντιληφθεί τη θέση στην οποία περιέρχονται οι µουσικοί».

«Εξασφαλίσαµε µείωση κατά το ήµισυ του ελλείµµατος που κληρονοµήσαµε (400.000 ευρώ) και περιµένουµε την καταβολή του υπολοίπου που καθυστερεί, ρυθµίσαµε εγκαίρως σοβαρό χρέος προς το ΙΚΑ, συµφωνήσαµε µείωση του ενοικίου στο παράρτηµα του Ωδείου. Σχετικά µε την υποχρηµατοδότηση απευθύνουµε δηµόσια έκκληση προς τον κ. Γερουλάνο, καθώς οι δαπάνες του ΚΩΘ είναι ανελαστικές, η επιχορήγησή του είναι αισθητά χαµηλότερη από αυτήν άλλων ιδρυµάτων και η λειτουργία του στηρίζεται κυρίως στους συµβασιούχους. Η όποια συρρίκνωση σηµαίνει διάλυση».
Παράθεση:

Με στάσεις εργασίας και δηµόσιες διαµαρτυρίες οι εργαζόµενοι και οι σπουδαστές διεκδικούν τη διατήρηση του κρατικού χαρακτήρα του Ωδείου Θεσσαλονίκης, συντείνοντας όµως και στην παράλυσή του


Οχι στις «ακραίες συµπεριφορές»


Στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης οι εργαζόµενοι σπεύδουν να καταγγείλουν «αναποτελεσµατικότητα των µελών του ∆ιοικητικού Συµβουλίου». Η πιανίστρια και µέλος του ∆.Σ. Λόλα Τότσιου σηµειώνει πως «παρά τις πιέσεις µας, το υπουργείο Πολιτισµού δεν έχει διορίσει ακόµη νέο διευθυντή και η απουσία του συσσώρευσε άλυτα θέµατα και επιβάρυνε το ∆.Σ. µε φορτίο που δεν του ανήκε. Μια µειοψηφία ζητά την παραίτησή µας εξαρχής». Αποδίδει µάλιστα το συγκεκριµένο αίτηµα στις ανοιχτές προκηρύξεις θέσεων και την απόφαση του ∆.Σ. για επαναξιολόγηση των συµβασιούχων καθηγητών. «Η κίνησή µας αυτή εκφράζει ένα όραµα και θέτει την εξής προϋπόθεση: τη διατήρηση της καλλιτεχνικής εγρήγορσης του µουσικού εκπαιδευτικού» υπογραµµίζει. «Αρχικά αντιµετωπίστηκε µε ανασφάλεια και επιφυλακτικότητα – δικαιολογηµένα στους καιρούς που ζούµε. Η συγκεκριµένη µειοψηφία όµως, χρησιµοποιώντας τους Συλλόγους, έθεσε το ίδιο συµφέρον ή εγωισµό πάνω από το κοινό καλό, δηµιούργησε δυσλειτουργία στο Ωδείο, προσπάθησε να µεταφέρει τις ευθύνες στο ∆.Σ. βλάπτοντας µε τον τρόπο αυτόν το κύρος και τα όποια δίκαια αιτήµατα της πλειοψηφίας µε ακραίες συµπεριφορές – προς τις οποίες δηλώνω κατηγορηµατικά αντίθετη από όπου και αν προέρχονται».

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

Συνημμένα Thumbnails
Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  1.jpg 
Εμφανίσεις:  N/A Μέγεθος:  102,9 KB   Πατήστε στην εικόνα για να τη δείτε σε μεγένθυνση Όνομα:  2..jpg 
Εμφανίσεις:  N/A Μέγεθος:  42,2 KB  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου